20100310

Konečně snad správný způsob, jak zobrazovat buddhabrota

Po týdnech experimentování jsem snad konečně přišel na to, který z mnoha způsobů, jak generovat buddhabrotové zobrazení mandelbrotovy množiny je nejlepší.
Je to způsob, který má následující posloupnost:

  1. Vybere se náhodný bod na gaussově rovině
  2. Zjistí se, zda patří do mandelbrotovy množiny
  3. Pokud ano, všechny následující body budou mít světlejší barvu, v opačném případě budou mít barvu tmavší.
  4. Provede se trasování, kudy bod prochází při své cestě buď k nekonečnu nebo ke středu (a v závislosti na poznatku z předchozího bodu je i vybrána barva všech těchto bodů)
Jak je z postupu vidět, tento postup se neomezuje jen na trasování bodů, které do množiny nutně nepatří. Trasuje totiž i body, které tam patří, což je sice pomalejší, ale výsledek leckdy vypadá zajímavěji. Pro porovnání ukážu zatím všechny obrázky, které se mi podařilo různými způsoby získat.

1. pokus:
Důsledkem chyby, kterou jsem provedl v kódu, se na výsledném obrázku objevily různé vlnkovité čáry, o kterých někteří lidé říkají, že ten obrázek dokreslují.

2. pokus:
Zde jsem již vyladil kód tak, aby se trasovaly jen ty body, které do M množiny nepatří.

Poslední, současný pokus:
Dle mého názoru nejpovedenější kousek. Neměl jsem sice čas ho generovat tak dlouho jako ostatní, ale myslím si, že z výsledku je aspoň trochu poznat, o co zde jde.

Do komentářů mi prosím napište, který z mých pokusů se vám líbil nejvíce, abych podle toho mohl přizpůsobit směr, kterým se bude vývoj ubírat.

1 komentář: